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凛(kagring)のUE5/UE4とゲーム制作と雑記ブログ

2016 年から UE4 / 2021年から UE5 を触り始めました。勉強したもののメモ用ブログです。ゲーム制作に関するメモや雑記とか色々あります。C++ での Qt、Unity もほんの少しあります。

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UE5/UE4 2021/09 の無料マーケットプレイスコンテンツと永続コンテンツ(Procedural Building Generator | Master HiPoly)

2021/09 の無料マーケットプレイスコンテンツと永続コンテンツのメモです。

公式情報はこちら。
・2021年9月の無料マーケットプレイスコンテンツ
https://www.unrealengine.com/ja/blog/featured-free-marketplace-content-september-2021

無料コンテンツについては期日がすぎると無料でなくなるので公式情報や他のサイトさんを見たほうが良いかと思います。
こちらでは永続コンテンツについてのメモを残しておきます。

・Procedural Building Generator | Master HiPoly
https://www.unrealengine.com/marketplace/ja/product/procedural-building-generator

ローマは一日にして成らず…当時は Procedural Building Generator がなかったので仕方ありません。
カスタマイズできるマーケットプレイスと Quixel Megascans のモジュラーメッシュを使って、
数クリックで都市を作り、時間を大幅に節約しましょう。

This tool aka PBG allows you to assemble your custom,
marketplace and Quixel Megascans modular meshes to procedurally create structures and buildings easily
and faster with full artistic control and plenty of options!
Save yourself a ton of time when creating cities with our tool.
(このツール(別名PBG)は、カスタム、マーケットプレイス、Quixel Megascansのモジュラーメッシュを組み立てて、
完全な芸術的コントロールと豊富なオプションで、構造物や建物を簡単かつ迅速にプロシージャルに作成できます。
このツールを使えば、都市を作成する時間を大幅に短縮できます。)

と書いてあるので、プロシージャルに建物などのメッシュを作成するシステムが入っているようです。

Fast and Easily Generate Buildings and Structures
work with custom and marketplace modular assets
Spline and arrays based
Full control on building aspects
Procedural and Manual Edition Supported
Artist Driven Procedural Generation
Materials and Meshes randomization system out of the box
Custom Blueprints Support
Fast Iteration and infinite variation
Compatible with UE4 actor merging and instancing tool
Editor Utility Blueprint for spawning HLOD, Lightmap Importance and Reflections Captures Volumes
Fully customizable and non destructive workflow by arranging different part of building in blocks
Prefabrication support to arrange entire buildings or parts of buildings in reusable assets to create almost infinite structures
Huge time and efforts saver and at same time boosting production and creativity with less pain.
Suited to any architectural structure: Urban, Sci-Fi, Medieval, Post Apocalyptic, Ruins, Chaotic, Slums and more.
A lot of features but easy to understand, manage and to use directly in production
Examples of procedural structures included


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