UE5/UE4 2021/09 の無料マーケットプレイスコンテンツと永続コンテンツ(Procedural Building Generator | Master HiPoly)
公式情報はこちら。
・2021年9月の無料マーケットプレイスコンテンツ2021 年 9 月の無料マーケットプレイスコンテンツ
— アンリアルエンジン (@UnrealEngineJP) September 7, 2021
戦闘アニメーションパック、レベルデザインツールキットなどなど、今月も開発をレベルアップさせるコンテンツを公開しました!
永続的無料コンテンツにはビルディングジェネレーターが追加されています!お見逃し無く! #UE4https://t.co/PxRO9n9Oj0
https://www.unrealengine.com/ja/blog/featured-free-marketplace-content-september-2021
無料コンテンツについては期日がすぎると無料でなくなるので公式情報や他のサイトさんを見たほうが良いかと思います。
こちらでは永続コンテンツについてのメモを残しておきます。
・Procedural Building Generator | Master HiPoly
https://www.unrealengine.com/marketplace/ja/product/procedural-building-generator
ローマは一日にして成らず…当時は Procedural Building Generator がなかったので仕方ありません。
カスタマイズできるマーケットプレイスと Quixel Megascans のモジュラーメッシュを使って、
数クリックで都市を作り、時間を大幅に節約しましょう。
と書いてあるので、プロシージャルに建物などのメッシュを作成するシステムが入っているようです。This tool aka PBG allows you to assemble your custom,
marketplace and Quixel Megascans modular meshes to procedurally create structures and buildings easily
and faster with full artistic control and plenty of options!
Save yourself a ton of time when creating cities with our tool.
(このツール(別名PBG)は、カスタム、マーケットプレイス、Quixel Megascansのモジュラーメッシュを組み立てて、
完全な芸術的コントロールと豊富なオプションで、構造物や建物を簡単かつ迅速にプロシージャルに作成できます。
このツールを使えば、都市を作成する時間を大幅に短縮できます。)
Fast and Easily Generate Buildings and Structures
work with custom and marketplace modular assets
Spline and arrays based
Full control on building aspects
Procedural and Manual Edition Supported
Artist Driven Procedural Generation
Materials and Meshes randomization system out of the box
Custom Blueprints Support
Fast Iteration and infinite variation
Compatible with UE4 actor merging and instancing tool
Editor Utility Blueprint for spawning HLOD, Lightmap Importance and Reflections Captures Volumes
Fully customizable and non destructive workflow by arranging different part of building in blocks
Prefabrication support to arrange entire buildings or parts of buildings in reusable assets to create almost infinite structures
Huge time and efforts saver and at same time boosting production and creativity with less pain.
Suited to any architectural structure: Urban, Sci-Fi, Medieval, Post Apocalyptic, Ruins, Chaotic, Slums and more.
A lot of features but easy to understand, manage and to use directly in production
Examples of procedural structures included
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